Publicaties Dr. Folkert de Jong

Folkert de Jong

​NHL Stenden Hogeschool

Rengerslaan 8-10

8917 DD Leeuwarden

folkert.de.jong@nhlstenden.com

+31 088 991 7000


Uitgelicht

 

Onderzoeksartikel over de onboarding van docenten in het hoger onderwijs .

Download

 

Proefschrift. Over het effect van Engels als instructietaal op de prestaties van studenten in het hoger onderwijs. Download


Overzicht Publicaties

2024

Article

Hiemstra, D. & de Jong, F. (2024). Aanpak Personeelstekort in de Zorg: Het IMAPZ-model. Holland Management Review.

 

2023

Article

All on Board, Take Off! An Example of Practitioner’s Research on Teachers‟ Professional Well-being in Higher Education in Their Early Career Stages. Journal of Management and Strategy, vol. 14, No. 1; 2023.

 

2022

Research Report

Hoe gaat het NU met ze? Onderzoek naar het professioneel welbevinden van startende docenten. NHL Stenden University of applie sciences

 

Graduation manual

Van waarde. Afstudeerhandleiding Bedrijfskunde. NHL Stenden university of applied sciences

 

Drive for Value. Manual Graduation Project Business Administration. NHL Stenden university of applied sciences.

 

2021

Research report

“Hoe gaat het met je?” Onderzoek naar de praktijk van onboarding van nieuwe docenten. NHL Stenden University of applied sciences

 

Educational tools

FRESKIL – Frisian Research Skills Levels. A tool for establishing levels of research skills in bachelor programmes in Business Administration. NHL Stenden University of applied sciences.

 

Niveaubeschrijving onderzoeksvaardigheden Academie voor International Business Administration. NHL Stenden University of applied sciences.

 

Educational videos

Folkert’s educational channel – YouTube

1.1 Market Research – An overview

1.2 Market Research – Secondary sources

1.3. Market Research – Collecting primary data

2.1 Market Research – Quantitative versus qualitative research

2.2 Market Research – Questionnaires and sampling

2.3 Market Research – Observations

3.1 Market Research – Interviews

3.2 Market Research – Focus group interviews

3.3 Market Research – Validity, reliability, reporting and presenting

 

2020

Analysis

Toetsen in tijden van turbulentie. Analyse van het programma van toetsing in de voltijd-bachelor Bedrijfskunde in het kader van Design Based Education. NHL Stenden University of applied sciences.

 

Policy document

Engels in de bachelor Bedrijfskunde. Beleidsvoorstel voor Engels als vak en voertaal in de nationale en internationale bachelor Bedrijfskunde van NHL Stenden.

 

2019

Article

De Taalkaart van Friesland in 2030 en 2040. Uitwerking van een best-case scenario vanuit sociolinguistisch perspectief. In: L. Kooistra (red.). Friesland in 2030. Uitgeverij Bornmeer.

 

Article

Bouwstenen voor een eigentijds taalgedragscode in het hbo. In: R. Jonkman en A. Riemersma (red.). Rispje en Siedzje. Wat bereikt is in de Lectoraten Frysk & Meartaligens en Taalgebruik & Leren in de jaren 2010-2018. En wat gaat volgen vanaf 2019 in het Lectoraat Meertaligheid & Geletterdheid.

 

Policy document

Oriëntatiedocument Master ‘Organisaties in Transitie’. NHL Stenden university of applied sciences. Leeuwarden.

 

2018

PhD thesis

English as a medium of instruction in higher education in a cross-national context. PhD thesis. Groningen

 

2017

Policy document

Vormen voor de Toekomst. Leven Lang Leren trajecten Toegepaste Bedrijfskunde & Human Resource Management. Stenden University of applied sciences.

 

2016

Policiy document

De Fryske Akademy is fan ús. Fyzje fan de Maatskiplike Adfysried op de Fryske Akademy en de Fryske Mienskip. In samenwerking met dr. ir. G. Benedictus, S. Sterk, M. Andringa, J. de Vries en J. Veldhuis.

 

Article

When assumptions meet reality, an assessment of entry levels of students at the start of IBMS. In: K.W. van der Hoek en H. Blom (eds.). Learning inquisitiveness. About education and problem based learning.

 

2015

Policy document

More than just admission, selected evidence based ideas for preventing student dropout at Stenden University Qatar. Stenden University Qatar. In collaboration with dr. I. McKay.

 

2014

Research report

If I study hard, I can pass. Report on the effects of not meeting IELTS entrance requirements at Stenden University Qatar. Stenden University Qatar.

 

2010

Book

Tienminutengesprekken, een handleiding voor beginnende leerkrachten in het basisonderwijs. Uitgeverij Eduforce, Drachten.

 

2008

Policy document

Verdieping en profilering. Beleidsplan opleiding leraar basisonderwijs 2009-2014. In collaboratin with W.J. Renkema.